Bliver jeg nogensinde nogens mor?

Weekend og halvmarathon i Paris

Paris bound!

En weekend er i virkeligheden ALT for kort tid til en by som Paris, hvilket selvfølgelig gælder de fleste storbyer, men hvis du har et hjerte for Paris som jeg, så er det endnu sværere at forestille sig en så kort tur. Paris er min ynglings storby, det franske, har mine forældre en forkærlighed for og det har jeg uden tvivl taget med mig.

Nogen har det med London, de fleste har det med New York, (som jeg også æælsker) men mest Paris, så det sidste halve år har et halvmarathon stået på min ønskeliste. http://www.fitbitsemideparis.com/fr

Jeg havde ærlig talt ikke de store forventninger til min præstation i Paris, mest fordi jeg har været skadet og først startede mit løb ordentligt op i januar. Det tager tid og tålmodighed at komme tilbage i optimal form efter en skade og i optræningen er det vanvittig vigtigt at lytte efter de signaler kroppen sender. Derfor har jeg været meget beskeden omkring hvad jeg ville gå efter af tid denne gang og samtidig er min løbekarrierer fortsat kort.

Som jeg har skrevet før var mit første halv marathon i september 2015 med tiden 1:53 og året efter min første marathon, som endte i en skade, så jeg er overdrevet lykkelig for min tid på 1:50 i dag, det kunne næsten ikke værre bedre. Med den tid så er jeg optimistisk omkring min Marathon som jeg håber kan havne på minimum 3:50, men alt kan ske på et Marathon så nu må vi se. Nå, men tilbage til Paris´er turen.

Vi tog afsted fredag  og efter vi ankom til vores lejlighed i arrondissement Pantheon, tog vi ud for at hente vores nummer, lørdag havde vi aftalt at deltage i løb og yoga med de andre løbere, men pga. regnvejr, ville pigerne helst med drengene, så selvom jeg i min mave følte det var forkert, fulgte jeg med til Pigalle, Emme havde fundet et sted, der efter sigende skulle have den bedste Crossaint og han var meget tilfreds ha ha og da vi tilfældigvis havnede ved siden af Hotel Amour, fik jeg efter nogen insisteren lokket dem med på at spise morgenmad der.

Jeg har faktisk aldrig spist morgenmad på hotellet,kun frokost og aftensmad, det er et virkelig hyggeligt sted, med den skønneste grønne oase bagerst i restauranten, om sommeren er der åbent ud til den lille tropiske have.

Jeg fik æg og grønt, mens de andre fik pandekager og yoghurt/granola bowls med årets første friske jordbær.

Der var heldigvis tilfredshed, bortset fra Emme der havde planlagt at tage på Fragments (så det gjorde han). Efter morgenmaden gik turen ud til en lokation for en fotoskydning hvor alle adidas løberne skulle mødes til et stort fælles foto.img_3930

Herefter var vi efterhånden blevet trætte og lidt kolde af regnen, så vi tog mod Marais, jeg foreslog at mødes på Place des Vosges og en frokost på Chez Janou, et andet lille lækkert sted jeg kender og trust me de laver den vildeste chokolade mousse. Det var en del nemmere at få folk med nu hvor tilfredsheden havde været stor efter første sted og efter vores fest måltid, tog vi forbi et supermarked, handlede til morgenmaden og tog hjem. Jeg lagde mig straks på sengen og slog mave og inden vi fik set os om skulle vi i seng.

2017-03-05-14-02-07

Race day! Vækkeuret var sat til kl.6:00, op i bad, race tøj og gear på, morgenmad og så afsted til fælles opvarmning med alle de andre adidas løbere. Det regnede nærmest ligesom vi startede vores opvarmning og der gik 1/2 time før min gruppe blev sendt afsted, så vi var gennemkolde da vi startede løbet, jeg havde fået en sort skraldepose og det var først efter 6 K jeg havde fået varme nok til at den røg.

Jeg havde et vanvittig godt løb på trods af regnen, brostenene, de mange sving og stigningerne. Jeg løber altid uden musik, så jeg kan nyde alle tilskuernes råben og klappen, der var 4 steder på ruten der var heppende adidas´ere og det giver så meget energi, jeg stoppede kun 1 x for lidt vand ellers så var det bare derudaf og det var så fedt at kigge på uret som enten viste pace 5:05 – 5:15.

En euforisk følelse, en gennemsnitsfart på 5:13 som er næsten 10 sekunder pr. km. til forskel fra mit første halvmarathon. Det virker muligvis ikke af så meget, men det giver en forskel på 3 minutter i alt. For mig er det vildt! Næste mål er at holde den på 5:07 og ramme 1:48, måske i Berlin om en lille måneds tid.

Personligt har jeg stadig vildt dårlig samvittighed over vi fra DK ikke er dukket op til fælles arrangementerne, ikke fordi jeg er gået glip af et par sko, men overfor alle de mennesker der har gjort deres bedste for at lave et fælles arrangement for alle os løbere, set i bakspejlet kunne jeg naturligvis have taget afsted alene og det gør jeg uden tvivl næste gang. Jeg hyggede mig uden tvivl med de andre, men jeg syntes det er vigtigt at vise vores engagement  når nu vi er der og det er en glimrende mulighed for at knytte bånd til de andre fra Europa.

Som jeg sagde til min veninde Mathilde Ive, da vi talte om det, så skal vi se fremad, der er ingen grund til at bruge krudt på noget der er sket, det er spildt energi, det hele er stadig en læring og nu går turen hjem.

fullsizerender

Jeg er vild med Paris og jeg syntes der er noget magisk over byen, jeg føler mig hjemme i byen og virkelig godt tilpas, det er nemt at finde rundt og der er altid nye lækre steder at opdage. Efterhånden tror jeg at mine besøg tæller 25 x og næste visit bliver måske en weekendtur med Lasse,  hvis jeg altså kan lokke ham med. (jeg har fornyligt fundet ud af han hader at flyve) .